PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=95674}
6,2 8 063
oceny
6,2 10 1 8063
5,2 4
oceny krytyków
Warszawa
powrót do forum filmu Warszawa

'Warszawa' - chciałam obejrzeć ten film dla samego tytułu. Studiuję w tym mieście od
dwóch lat. Nie sądziłam, że polski film wzbudzi we mnie tyle myśli i emocji ponieważ
do 'naszych' filmów zawsze podchodzę z rezerwą. ALe! ten film jest na poziomie.
Zawiera wiele symboli, dobrych w swej prostocie dialogów i całkiem dobrych aktorów.

Zawiera dużo ludzkich emocji, które są nam tak znane - smutek,płacz 'Misia', furię
Ojca, który poszukuje swojej córki, nerwy Katarzyny Bujakiewicz (miałam wrażenie, że
zaraz rozpadnie się na kawałki!). Radości w tym filmie jest mało. Pozytywnego
aspektu doszukałam sie chyba jedynie w tym, że bohaterka zapytała jak jest szczęście po japońsku. To był jedyny miły motyw.

Film przedstawia losy zwykłych ludzi, z którymi możemy jakoś się utożsamić.
Wszyscy z nich są zagubieni w życiu, mieście. Wszyscy czegoś szukają (Ojciec - córki, Misiu wjeżdża do Warszawy z myślą, że odnajdzie swoją dziewczynę, Paweł
chociażby pracy i lepszego życia. I ten dziadek. Jak on mi zapadł w pamięć. Spotkał
się chyba z wszystkimi bohaterami i biedak szuka drogi do własnego domu..) Dążą to
spełnienia, do szczęścia, pieniędzy, miłości. Samo życie. Przypomina mi się tutaj
motyw wędrówki z lekcji polskiego. Wszyscy po coś jadą do tytułowej Warszawy i się
po niej błąkają.
'Jak trafię to będę'.

Zbiegi okoliczności są dość banalne, bohaterowie filmu się gdzieś tam spotykają
niespodziewanie ale w sumie nie wkurzyło mnie to, to było zadziwiająco dla mnie
naturalne. I jeszcze ta przewrotność losu - jak to potrącając Pawła samochodem -
Andrzej ucieka z miejsca zdarzenia, a potem sam 'dostaje w czapę' od 'Misia' : ) -
bardzo mi się to podobało.

Ukazana jest również bieda jak i dobrobyt (złodziej czy też nie złodziej, który rzuca
się z nożem na Bartka bądź ojciec z dzieckiem, którzy wykradają jabłka w ciężarówki