Czy ktoś wie, jaki jest element wspólny jego wszystkich filmów, a dokładnie dwa elementy (w jednym filmie nawet trzy!)?
:D
Jakie filmy Paula uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP wygląda w sposób następujący:
1. RoboCop (1987) 7/10
2. Nagi Instynkt (1992) 6/10
3. Pamięć absolutna (1990) +4/10
4. Człowiek widmo (2000) 4/10
5. Żołnierze kosmosu...
Ja uwielbiam tego rezysera za to, co zrobil dla kina s-f. Jest dla mnie swego rodzaju bohaterem w swiecie kina. Moze nie nakrecil tych filmow s-f wiele, ale za to nakrecil najlepsze i ponadczasowe, bardzo trzymajac sie swojej wizji przyszlosci, ostrzegajacej nas dzisiaj.
Te spojrzenia. Te kroki. Ah, ta nie znająca granic reżyserska maestria Verhoevena. Przyznawać się drogie Panie, która z Was nie chciałaby zatańczyć swojego tanga z Rutgerem? Panowie też mogą zabrać głos, śmiało, nie ma czego się obawiać ;)
http://www.youtube.com/watch?v=iInpgnzUZws
Verhoeven dał nam to czego Hitchcock nie mógł - nowoczesny i bezpruderyjny "Zawrót głowy". Równie stylowy, nieco gładszy psychologicznie, ale z tym samym fascynującym erotycznym napięciem non stop. Postać Catherine Tramell ukształtowana przez Eszterhasa, Verhoevena i Stone w sposób daleki od banału. To dzięki tej bez...
więcej"I have to continuously run old movies to keep my faith in cinema. When I feel very depressed I look at Ivan the Terrible or The Rules of the Game or Metropolis or even Blade Runner, say, or The Terminator or something like that, or every Hitchcock movie – or maybe 50% per cent of them. I need them – sometimes I come...
więcejMoim małym marzeniem jest, by u schyłku kariery,
Verhoeven dostał chociaż 50 mln$ (he he) i powrócił do gatunku SF.
Niemożliwe ? Wszak Miller powrócił po latach z Mad Maxem i wyszło cudownie.
Tak wielu jest utalentowanych reżyserów starszej daty, którzy jeszcze by mogli
dać nam kilka dzieł, a tak mało są...
Verhoeven powinien wrócić do kręcenia filmów o tematyce S/F. Szkoda, że Hollywood nie dało mu drugiej szansy, wprawdzie miał kilka wpadek (ShowGirls czy HollowMan), ale to dalej bardzo dobry reżyser. W większości jego filmów jest duża dawka przemocy, może dlatego Hollywood go nie lubi, ale przynajmniej jest w nich...
Chętnie bym go poznał osobiście. Poza oczywistymi arcydziełami,takimi jak "RoboCop",czy "Pamięć Absolutna",polecam "Czarną Księgę"-świetny,wojenny dramat,zrobiony poza Hollywood'em,może przez to mniej znany. A szkoda,bo równie dobry,jak reszta jego filmów. 100-tu lat Panie Verhoeven!
Gość z Holandii, który kręci filmy z jajami, które zwyczajnie się uwielbia bo są zajebiste kontra przereklamowany reżyser którego atutem jest budżet i pomysły. I na tych pomysłach fajność jego filmów się kończy. Nawet dialogów z porządnymi przekleństwami nie potrafi pisać jak jakieś dziecko, które boi się przeklinać i...
więcej1 Dina Meyer - "Żołnierze kosmosu"
2 Rhona Mitra - "Człowiek Widmo"
3 Elisabeth Shue - jw
4 Sharon Stone - "Nagi instynkt"
5 Denise Richards - "Żołnierze w kosmosu"
6 Carice Van Houten - Czarna Księga
W kolejce Elizabeth Berkley i Gina Gershon (Showgirls)